23948sdkhjf

Kunderne forbereder sig før et indkøb

Web-rooming er det nye sort.
Mere end halvdelen af forbrugerne er velforberedte fra deres besøg på de digitale medier, når de besøger butikken, og det stiller andre krav til personalet, skriver Dansk Handelsblad.

Begrebet hedder Web-rooming er og er ifølge Jan Sørensen, Managing Director i iRetail, der er et nyt bureau under bureaugruppen Mediabrands, det nye sort.

– Næsten seks ud af 10 går på nettet før de handler, og af dem fortsætter hele syv ud af 10 med at handle i den fysiske butik, men resten forsætter online og køber varen på nettet. Web-rooming er det nye sort, og det stiller andre krav til butikkernes medarbejdere, der skal være klar til at byde den prækvalificerede kunde på noget, hun ikke har i forvejen, siger Jan Sørensen.

– Når kunderne er forberedte, inden de møder personalet i butikken, har de større forventninger til mødet. De vil ikke bare se sortimentet, for det har de set på nettet. Og det er ikke nok at være kongen af omnichannel i sin egen branche, hvis forbrugeren har bedre erfaringer fra andre brancher. De erfaringer og forventninger tager forbrugeren med sig til alle brancher, siger Jan Sørensen.

Læs mere på dhblad.dk (kræver abonnement)
http://dhblad.dk/web-rooming-er-det-nye-...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.328